Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.10.2008 12:50 - РОДЕНА В ЧЕТВЪРТЪК-НЕСВЪРТЪК
Автор: svoboda64 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2476 Коментари: 3 Гласове:
0



Темата за предопределеността често ме е знамивала, занимава ме и до днес. Някои го наричат „съдба”, други – „характер”, трети – „карма”. Дали вярваме или не вярваме в това, че има определени невидими и непроследими от всекидневното ни съзнание закони на развитието няма почти никакво значение. Определени закономерности ни се случват в живота и те като че ли малко зависят от „случайността” – привидната несвързаност на фактори и факти...

Тази сутрин отново си спомних, че съм родена в четвъртък – деня на бенефактора Юпитер, който те тика напред през всякакви перипетии и те кара да се надсмиваш широко и безхитростно над неудачите, които имат свойството да те заливат непрекъснато. Всъщност това е една монета с две страни: ако не си вкаран в капан, няма бясно да искаш да се измъкваш от него. За да развиваш неистова енергия, трябва да имаш достатъчно препятствия за преодоляване. Народът пък си го е казал доста простичко, макар и „абстрактно”: (роден в) четвъртък-несвъртъкJ))))))

Та като се замислих... по повод разбира сеJ... си казах. Брей, верно си си несврътлива! Но дали това винаги е за добро? Определено – НЕ! Само че като невинаги можеш да разбереш трябва ли да действаш или просто трябва да изчакаш... за да се разкрие някаква нова страна на съществуващата вече ситуацияJ

Това дълго предисловие е провокирано от чисто тривиална случка. От месеци наред имам(е) проблеми с интернет. Ту се появява, ту изчезва. „Абонирах” се за техниците на местния пръвайдър. Вече и децата ми поздравяват по улиците, защото ден през ден са у нас. Няма лошо... само дето съм ужасно изнервена, защото част от работата ми е през интернет и често се налага да ходя по клубчетата наоколо, за да си върша работата. Но там пък няма кирилица и обикновено съм заобиколена от тийнеджърска или международна тълпа, която предпочита да си комуникира – дори и със себе си – гласно и цветисто... Та неудобството е всякакво.

След като опитаха всички тайни на своето изкуство (очевидно има доста от тях, които още не са открили), техниците отсякоха: От рутера е... Ънплагнаха рутера и включиха кабела към компютъра. Работи ден-ден и половина и пак „угасна”. Всъщност няма прекъсване на връзката, но пък и достъп до интернет нямам. Сменихме програмите. Пак се появи за ден-два. И пак – същото. Няма, та нямаJ... На ен-тото акустиране вкъщи, техникът Къци реши, че проблемът е в кабела. А кабелът е зазидан в стената от техника-съпруг: за да е естетически приятен и да не ни се мота в краката. Но според техника Къци това е вероятният проблем, защото като се движела сградата вероятно някъде опирало, оказвало натиск (чрез мазилката?) върху кабела и интернетът... „изчезвал”. Рецептата му за спасение беше да прекарат ... ни повече, ни по-малко нов кабел. Ужас! Това означава (ше) ново къртене, провесване на жици по стените и т.н. Или закупуване на безжично устройство, което да се включело към рутера, пък той да се закрепял някъде до прозореца, за да се избегне окабеляването на къщата again.

Нали се сещате, че цялата тази комуникация в полускандалната история минава през мен непрекъснато. Защото аз най съм заинтересована да си имам денонощен интернет вкъщи. Излизам сутрин по работите си и висвам по обяд, за да осъщесствявам комуникация с интернетаджиите, със синовете си, които да ме консултират при всяка нова, слуайно изпусната дума-термин, в търсене на технически решения и параметри и т.н. Опротивях на всички, защото не мирясвам. Имам проблем и той трябва да се разреши.

И тук достигнахме до точката Х. В един разговор с приятелка-астролог по телефона изстенах: „Кажи ми докога ще е този ретрограден Меркурий, че ми се... майката”. Тя вика: „Какъв ти е проблемът?” Обяснявам кротичко и напоително, а от другия край на жицата пристига успокоението: „С интернет работата е друга... не ти е виновен Меркурий, а Уран и Сатурн са в опозиция... и така още две години тези конфигурации ще се съставят и разпадат. Въоръжи се с търпение”. Пояснение: Уран е планетата на електречисетвото и новите технологии, Сатурн – планета на дисциплинирането (съдбата), засипваща те с пречки, които трябва да се преодоляват, за да... се дисциплинираш. До тук: туше! Но пък добре, че ми го спомена, защото отприщи друга верига на разсъждения...

Пак да се върна на четвъртък-несвъртък и предопределението. Това че съм родена в този ден ми е създало темплейта да съм винаги в движение – мисловно или физическо – и да не се успокоявам, докато набелязаната задачка не е свършена. С една особеност: задачката винаги трябва да се завършва  „бързо”. Колчем провлача някоя задачка, интересът ми към нея изстива, а пък съм зарината в 300 нови и така... стигаме до задънена улица. Затова интернетът и неговата (не)доставка ми се видя като кошмар, на който трябва да се сложи край, преди аз да съм се взривила.

Когато се стигна до идеята да се смени кабела, техниците ми дадоха отсрочка 16 часа: времето, в което аз да осъществя връзка с всички останали „технически грамотни” лица от семейството, да се информирам, да събера мнения, да взема крайното решение и да контролирам изпъленинето муJ Всички мъжки представители в семейството бяха „ощастливени” да ме чуят и видят в този къс период:  брат, съпруг и два броя синове. Всеки даде акъл, аз обяснявах така както индианец би описвал „железния кон”... суматохата пълна, аз под напрежение, защото пак спешно трябва нещо да се превежда. Мъъъъъъъкккккккааааааа!  Брат ми беше за безжичен интернет, съпругът ми – за рутера на прозореца, големият син се обади, за да му доставят някаквия „ключ” (устройство за включване в рутера) в 10 часа на другата сутрин, само Малечко-Палечко се усмихваше... защото и без друго би могъл да ми бъде само морална подкрепа.  

Междувременно не бих могла да стоя и да чакам да дойде Годо: ходих до брат ми да работя на неговия компютър – не особено успешно, защото и той зависваше, уговорих да посетя приятелка в офиса – да довърша, ако нещо...

Когато дойде сутринта... мъжът ми, тръгвайки за Панаира в Пловдив, ми остави 100 лв. Да се разплащам, с уговорката все пак да не ги изхарчвам всичкитеJ Включи и един разклонител в средата на стаята, провлачвайки шнура през целия под, за да „знаят” техниците, къде да се включи рутера. Под напрежение (свършвайки всякакви домашни задължения, но тихо, за да не събудя Малечко-Палечко) дочаках позвъняването в 10 часа от техниците. И в този момент някак си от самосебе си в главата ми се нареди,  че всъщност... няма нужда да бързам. Отпратих момечто, което и без друго беше притеснено, че не е достатъчно опитно. Свърших си работата другаде, прибрах се и си легнах. Идеята беше: „отбой и почивка”.

Най-смешното беше, че тази сутрин разрешението на проблема ми се появи... само и на крака. Приятелят на Малечко-Палечко изгря на вратата в 10 часа, за да го вика на кафе. Докато малкият се оправяше, разменихме 2-3 думи: оплаках се аз от неволите си. Той седна на компютъра, бръкна тук, бръкна там, издаде присъди над всички, които бяха бърникали и/или участвали в разрешаването на казуса. После се „взеха” се Малечко-Палечко и отидоха на кафе. Нищо че преди това трябваше да слушам Преслава от Vbox като фон на приятелските им закачки. В края на краищата понякога и май твърде често „доброто” и „лошото” вървят ръка за ръкаJ)))))

Та изводът ми какъв е: не винаги човек трябва да се напъва докрайност и да смята, че от неговата собствена активност зависи „животоспасяването”. Понякога просто трябва да се успокоиш и на ен-тия ход да забавиш „действието”, за да се стигне до „правилното” действие. А не до българското: „Залудо работи, залудо – не стой”.

Сега вече мога да си се отдам на вътрешната си несврътливост и да си действам по моите задачки. И да се държа в по-балансирано състояние, защото... когато съм пренапрегната „сривам” полетата на уредите около мен. А това не е добре... защото ставам зависима от „майсторите”.... И т.н. и т.н. 

Така че и предопределеността може да се държи донякъде под контрол. Когато я осъзнаваш и направляваш с ... разума на интуицията:)

Весела събота и неделя Ви пожелавам, защото смятам моята да е по-спокойна... този пътJ))))))





Тагове:   четвъртък,   НЕСВЪРТЪК,


Гласувай:
0



1. rummi - допадна ми постинга ти
04.10.2008 13:03
ценя самоопознаването и опознаването на света, което всъщност е едно и също.

аз, за разлика от тебе, съм човекът в къщи, който съзнава, че за някои неща е необходимо просто време - време крушата да узрее и сама да падне от клона. от безразборно "друсане" на дървото най-много да ме улучи паднала зелена круша - хем за нищо не става, хем съм с главоболие.

но за компенсация около мене голяма част от фамилията кръжи като изтребител и ме подканя с "хайде, хайде" и "да не забравиш...".
цитирай
2. svoboda64 - Румка,
04.10.2008 13:54
Аз съм по-търпелива, когато става въпрос за хора и човешко развитие. "Взривявам" се, когато проблемът е в "технически" разрешения. Точно защото технето е "майстроство" и не зависи - поне by default - от други параметри. Или поне идеята е, че дотолкова знаеш, че да диагностицираш и предприемеш действия, които да доведат до разрешаването на някаква конкретна ситуация:)))

Абе, мани, мани:)

Само вметка: На последния ми рожден ден мъжът ми ми подава букета от него и децата и съвсем миличко ми заявява: "С благодарност, че все ни тикаш да вървим напред:))" С други думи и в благопожеланията вече сме го ударили: "Абе, много ти благодарим, че си толкова несъвършена:)))))))
цитирай
3. rummi - :-)
04.10.2008 14:04
аз чисто технически разчитам на един и същи човек за поддръжка на компютъра, интернета и т.н. и нямам грижи.

иначе, преди време доставчик на интернет ми беше една фирма, където бяха назначили едни "млади и динамични" момци, според които всеки мой проблем се дължеше на някаква моя 'fatal error' и все ми даваха съвет да си преинсталирам уиндоуса. един вид, грешката непременно е в моя телевизор.

иначе, за безжичния интернет - поинтересувай се и ти, но според източници разни той е вреден за здравето, особено за мозъка.

успех с техниката, technical problems no more!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svoboda64
Категория: Други
Прочетен: 3212262
Постинги: 1146
Коментари: 5991
Гласове: 19356
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031