Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.03.2016 16:21 - Дръжте си стотинките
Автор: gwendoline Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4125 Коментари: 12 Гласове:
11

Последна промяна: 15.03.2016 16:23

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Тази сутрин гледах репортаж "скрита камера" за това как в софийските храмове не приемат да си купиш свещи срещу жълти стотинки. Не приемали! Че и се разправят лелите от касите, не отстъпват на молби от типа "нямам други пари!". Да, човешката ни реакция е ясна,това не е приемливо, точно пък в църквата.

image Обаче има и нещо друго. От днес въвеждат такса от 5 лв за посещение на туристи в църквите. Не знам големи подробности, телевизиите не държат да ни запознават прекалено, подхвърлят ни сензацийки и гонят рейтинг.

Но храмовете ни са занемарени, то се вижда от всеки. Имат нужда от поддръжка целогодишно. Виждат се и други неща. Охранени попове, лъскави коли, ролекси, църковни имоти в цялата страна. И липса на адекватно участие на църквата в живота ни, освен да генерират някоя нова забрана или заклеймяване. Ааа, и не ни приемат жълтите стотинки, да не забравяме.

Сега ще плъзнат едни благочестиви свещенослужители да замазват гафа, ще ни облъчат от всеки екран набързо, но освен дебелите телеса под черните раса, нищо друго не виждам.



Гласувай:
12



Предишен постинг

1. martiniki - Дълга тема, отдавнашна лично за мен...
16.03.2016 07:28
Бабите-свещарки и уреднички в църквите тук отдавна са ме разочаровали дълбоко, от години влизам в църквите и имам представа - горе-долу се оформя събирателен образ на една свадлива, сприхава, назидателна и крайно неприятна особа, който противоречи по всички точки на това, което аз очаквам от служител в църква - за жълтите стотинки почти винаги става въпрос и се прави проблем - определено не ги харесват и не искат да ги вземат, придават си важност и се карат с посетителите, но това не е най- лошото. Имах случай преди повече от три години, на деветте дни от смъртта на татко, когато запалих свещичка и реших да седна в църквата да изчакам да изгори - едната от жените там нещо взе да вика, оказа се, че на мен говорела - в храма не се седяло, хората палели свещи и излизали...защо съм си мислела, че може просто да си седя там: ( ужасно се почувствах, почти ме отказаха да ходя на църква
цитирай
2. gwendoline - 1. martiniki
16.03.2016 11:27
Сигурно и бабите свещарки, и голяма част от поповете, просто са извадка от обществото ни, такова каквото го виждаме всеки ден - опоскано, дребнаво, алчно, зло... Дано пък се засрамят малко, особено след този репортаж.
цитирай
3. hara73 - Да, познато ми е...
16.03.2016 13:15
Смятам, че съм религиозен човек, и влизам в черквата да се помоля и да запаля свещ. Едно лято бях в Рилския манастир и защото спазвам нормите, дори си бях сложила и шал на главата да ми е покрита, като влезнах да запаля свещ. Да но не знам, точно как едното ми рамо се показало под кърпата и една баба, веднага дойде да ме смъмри и да ми дръпне едно конско. Честно да си кажа, се почуствах много зле и никога няма да го забравя. Макар, че не би трябвало...еле това да е най-големия ми грях
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gwendoline
Категория: Лични дневници
Прочетен: 934112
Постинги: 106
Коментари: 2401
Гласове: 9950
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031